Ohjelmisto

ALL – a physical poem of protest
2022

Kansainvälinen suurteos, jossa kohtaavat paikalliset tanssinharrastajat, ammattilaiset ja tanssi entusiastit.

ALL – a physical poem of protest tutkii yksilön ja ryhmän koreografista toimijuutta sosiaalisissa, poliittisissa ja taiteelle kuuluvissa tiloissa. Esitys on eeppinen yhteisötaideteos, joka huomioi protestoivan kehon voiman – ihmismassan meditaatiomaisessa kävelyn ja juoksun liikkeessä. 

Runo koostuu massasta erilaisia paikallisia ihmisiä. Eri-ikäiset ja -taustaiset ihmiset kohtaavat kolme päivää ennen esityksiä harjoittelemaan teosta. Off/Balancesta mukana ovat tanssijat ja taiteelliset johtajat Elina Häyrynen ja Terhi Kuokkanen.

Mia Habib on Oslossa asuva tanssija, esiintyjä ja koreografi. Hän työskentelee esityksen, näyttelyiden, julkaisujen, luentojen, opettamisen, mentoroinnin ja kuratoinnin välisyydessä. Aina koreografisten logiikkojen saattelemana. Hänen työnsä omaa kulttuuri kriittisen suhtautumisen kehoon, identiteettiin, yhteiskuntaan ja tanssiin. Hän työskentelee yhteistyössä erilaisten asiantuntijoiden kuten taiteilijoiden, tieteilijöiden ja poliittisten aktivistien kanssa.

Koreografia: Mia Habib

Valosuunnittelu: Ingeborg Olerud

Yhteistyössä: MHP: Cecilie Lindeman Steen & Linn Ragnarsson, Jyväskylän paikallinen tanssiyhteisö ja Keski-Suomen tanssin keskus, Tanssiryhmä Off/Balance, Valon kaupunki, Gradia – musiikki ja tanssi, Jyväskylän tanssiopisto

Tuotanto: Producer & General Manager: Elisabeth Gmeiner

Producer and International Relation Manager: Siri Leonardsen

Tukijat: Arts Council Norway

Kuvat: M. Korbel

Katso myös nämä teokset

Lapsuudenystävä
2017

“Häyrysen liike päästää lähelle, kehon muistoihin lapsuuden poluista rivitalojen, pihametsien ja 90-luvun uutislähetysten lomassa.”

KESKISUOMALAINEN

Face-to-Face
2018

“Lumoava performanssi, jossa kuvallinen ilmaus ja liike limittyvät saumattomasti.”
KESKISUOMALAINEN

crystal pieces: human beings
2016

“Tanssijoiden liike ja läsnäolo tuntuvat kihelmöintinä iholla: tekee mieli koskettaa ja seurata muutenkin kuin katseellaan. Raja esiintyjien ja yleisön välillä murenee.
– – –
Ja sitten, yhtäkkiä, alkaa huuto, joka yltyy raivoisaksi karjunnaksi. Tunnelma sähköistyy, vähän hämmentääkin. Seuraamme alkuvoimaista, shamanistista rituaalia.”

KESKISUOMALAINEN