Ohjelmisto

Dance Moves Us
2021

Noora Geagean kuvaama DANCE MOVES US -dokumentti on osa Tanssiryhmä Off/Balancen syksyllä 2020 toteuttamaa tanssihanketta, joka osallisti nuoria eri puolilta Keski-Suomea. Hankkeessa ammattitanssijat, Elina Häyrynen ja Natasha Lommi, ohjasivat osallistujille tanssityöpajan, jossa jaettiin kokemuksia suhteesta tanssimiseen sekä etsittiin eri tulokulmista liikkumisen iloa ja nautintoa. 

Kohtaamisten konsepti pohjautui yhdessä tanssimiseen, musiikin rytmiin ja tunnelmaan heittäytyvään liikkeeseen sekä tapaamisen aikana syntyvään koreografiaan, joiden pohjalta luotiin jokaisen ryhmän kanssa pieni tanssiesitys. Yhdessä myös puhuttiin omasta suhteesta tanssiin ja jaettiin kokemuksia siitä mitä tanssi itselle merkitsee.

DANCE MOVES US -hanke toteutettiin Off/Balancen 10-v juhlavuoden kunniaksi. Työpajoihin osallistui 52 nuorta Jyväskylästä, Viitasaarelta, Äänekoskelta ja Saarijärveltä. 

Dokumentti sai ensiesityksensä Off/Balancen sosiaalisen median tileillä 10.3.2021.

Dokumentin voit katsoa Tanssiryhmä Off/Balancen Vimeo-tililtä: 

https://vimeo.com/510586182

Idea ja toteutus:
Noora Geagea
Elina Häyrynen
Natasha Lommi

Työpajojen ohjaus:
Elina Häyrynen
Natasha Lommi

Kuvaus ja leikkaus:
Noora Geagea

Äänisuunnittelu ja musiikki:
Janne Hast

Tuotanto:
Tanssiryhmä Off/Balance

Teoksen toteuttamista ovat tukeneet:

Taiteen edistämiskeskus, Jyväskylän kaupunki, Suomen Kulttuurirahaston Keski-Suomen rahasto, Keski-Suomen Tanssin Keskus ja Opetus- ja kulttuuriministeriö

Kuvat: Noora Geagea

Katso myös nämä teokset

Face-to-Face
2018

“Lumoava performanssi, jossa kuvallinen ilmaus ja liike limittyvät saumattomasti.”
KESKISUOMALAINEN

Pop-up Atelier
2016

Konsepti: Mikko Hyvönen ja Veli LehtovaaraTaiteilijat: Mikko Hyvönen, Elina Häyrynen, Terhi Kuokkanen, Veli Lehtovaara, Jaakko Nieminen ja vierailijatTuotanto: Off/Balance Off/Balance aloittaa kolmiosaisen projektin koreografien Mikko

Void2
2014

Void2 on tilasta tilaan muuntuva soolo, jossa tanssija Elina Häyrynen asettuu yleisön keskelle ja sekaan tuoden Void-teoksen tyhjyyden tematiikan kosketusetäisyydelle. Häivyttämällä katsomon ja esiintyjän välisen